måndag 22 juni 2009

Min första golftävling

Idag lånade jag min sambos äldre lillebrors bil och tog mig till golfbanan i Åskloster.
När jag kom fram såg jag på tavlan att det skulle vara tävling där idag från kl 09.30
Tävlingen hette miljongolf och spelades varje måndag och var öppen för alla seniorer som var villiga att betala en startavgift på 30:-
Miljongolf hette tävlingen eftersom de 3 bästa fick varsin trisslott, dessutom lottades det ut 6st räkmackor.
Eftersom jag kom fram vid 09.00 så tänkte jag att detta vore en kul grej att testa på, så jag anmälde mig.
De startande i denna tävling bestod av enbart personer över 60 år. Tur att jag då höll ner medelåldern lite. Som vanligt spelade de flesta med samma partners som vanligt. Bara jag som kommer ensam och då får ta något par som är villigt att spela med mig.
Fick gå med ett trevligt äldre par runt dessa 9 första tävlingshål för min del.
Min tävling gick förvånansvärt bra. Eftersom denna tävling var en slaggolf tävling så räknas totalresultatet ut på ett annat vis än vid poängboggey. Jag fick ett slutresultat på 38 slag på 9 hål. För skoj skul räknade jag även ut mina poäng fast detta inte var nödvändigt, dessa slutade på 18poäng. Så rent poängmässigt spelade jag på mitt handikapp, men slagmässigt var det 2 slag sämre än mitt handikapp. Hur som helst så var jag nöjd. Men tyvär vann jag varken trisslott eller räkmacka. Jag vann dock erfarenhet och intresse för att delta i fler tävlingar.

1 kommentar:

  1. Va kul att du kom iväg och kunde vara med. Nu vet du ju att du kan spela på ditt hcp igen ;) hoppas dagen varit bra, vi har det varmt och gott här på jobbet. Puss och kram

    SvaraRadera