fredag 26 juni 2009

Det handlar om vattenslang och knyttet

Det där med vatten är inte så lätt. Ovärderligt för oss människor, djur och växter men ack så svårt ibland. Idag hade jag som uppgift att försöka koppla på den slang som vi ärvt av min mor till vattenkranen i badrummet. Inte så svårt tänkte jag och cyklade till granngården. Ooops reklam.
Väl där så hade de en himla massa kopplingar och slangar, som tur var så hade jag ju tumstockmät kranen i badrummet så jag tog ett paket som såg ut att passa, det var rea på paketet, enbart 30:-, och med fick man även en liten vatten spridardusch. Väl hemma igen så passade allt från paket bra, förutom kopplingen till kranen i badrummet. Jag hade tänkt att jag skulle skruva fast den vid duschen, men det gick ju inte. Suck tänkte jag och skruvade av kranen från handfatet för att ta med denna för att jämföra..så jag cyklade igen....Pust o stön... varmt är det.. Väl framme igen, så hittade jag faktiskt samma krandel till handfatet, med hjälp av beteckningen från den kunde jag sedan hitta en lämplig koppling som passade från handfatet till koppling som går vidare till slangen. Wiiii vatten...det kommer vatten!!!!

Idag så var vi även hos barnmorskan, fast denna gång så var det en läkare som skulle titta på knyttet. Den lilla busen har ju fått för sig att han skall ha benen ner och huvudet upp.. Smart, för så är det ju i det vanliga livet. Vore knasigt att ha huvudet ner och fötterna upp.. Fast vid födseln så underlättar det om huvudet kommer före övriga kroppen. Så på grund av denna anledning så ville läkaren se om det fanns möjlighet att försöka vända på knyttet. Läkaren hade goda nyheter. Knyttet hade inte fixerat sig än, och det verkar som att h*n försöker vända på sig själv. Har som en ostbågeform i magen, fast det är ju lite trångt nu...inte så lätt ju. Så läkaren trodde att det skulle gå bra att vända på knyttet. Så det är det vi nu skall göra på måndag. Hoppas att detta går bra!.

Tjo flöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar